25. syyskuuta 2016

Alpakkalapaset


Yleensä pyöräilen kaikkialle ja mitäs muutakaan minulla olisi kädessäni kuin lapaset. Ja nyt peukalon juureen kulunut reikä tuli niin valtavaksi, että yhdet lapaset kohtasivat loppunsa. Löytyyhän noita lapasia jo valmis kasa, mutta täytyyhän tilalle uudet tehdä!


Minulla oli lojunut muutama Dropsin alpakkakerä varastoissani viime talvesta saakka. Ostohetkellä juuri näistä silloin suunnittelin lapaset tekeväni ja sellaisiksi ne nyt pääsivät. Alunperin suunnittelin vääntäväni kirjoneulelapaset, mutta en oikein saanut inspistä tai löytyänyt juuri tähän semmoista iskevää ohjetta. Ja olen innostunut viimeaikoina kovasti raoidoista vaikka aiemmin oikeastaan olen raitajuttuja lähestulkoon vihannut. 


Niinpä raitalapaset niistä syntyi. 
Tein kaksinkertaisella langalla väripareja liukuen vaihtamalla. Kauheasti ei erotu onko vihreän seassa valkoista vai hennon lilaa, mutta eipä tuo haittaa. Tapani mukaan tein myös erittäin lyhyen varren, sillä en tykkää kun lasen varsi menee ryttänään takin hihojen kanssa. Seuraavat lapaseni tuleevat kyllä olemaan pitkävartisemmat. Täytyyhän minulla sellaisetkin olla. 


Lapaset näyttää kuvassa jo vähän käytetyiltä. No niinhän siinä kävi että nappasin ne jo muutamana aamuna kätösiini ennekuin muistin kuvata ne. Huppista.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti